I11 rijtuigen langs lijn 73, wie had dit ooit durven hopen. Moest men nu de snelheid nu nog aanpassen aan de snelheid van deze rijtuigen… (toegegeven, veel zin zou dit ook niet hebben langs deze lijn).
Zelden komen er samenstellingen die voor 100% uit I11 rijtuigen bestaan. Het is dus mogelijk om op de pagina’s met I6 & I10-rijtuigen en M7-rijtuigen ook treinen met I11-rijtuigen te zien.
2 van de kust-express treinen, komende uit Liège-Guillemins, bestaan grotendeels uit I11-rijtuigen (met soms een I6, I10, M6 en/of M7 rijtuigen ertussen).
Vanaf 24 februari 2022 bestaan P-treinen 7007 (‘s morgens) en 8006 (‘s avonds) in de vakantieperiodes uit een mix van I6-, I10 en I11-rijtuigen.
Zoals andere jaren, werden eind juni 2013 chartertreinen naar/van De Panne ingezet voor de schoolgroepen. Deze bestonden dit jaar uit I11-rijtuigen (alsook I10-rijtuigen die in dezelfde pool zitten). Het verschil met 2012, is dat deze getrokken werd door een loc van de reeks 18. Aandachtige kijkers zullen opmerken dat er een stuurstandrijtuig in de samenstelling zit, maar dat deze niet gebruikt werd.
Zoals andere jaren, werden eind juni 2012 chartertreinen naar/van De Panne ingezet voor de schoolgroepen. Deze bestonden dit jaar uit I11-rijtuigen (alsook I10-rijtuigen die in dezelfde pool zitten), getrokken door een loc van de reeks 27.
Een eerst konden we platen komende van Brugge, via Lichtervelde, tot Gent (via lijnen 66 & 73) wegens werken op lijn 50. Deze foto’s werden gemaakt op 6 februari 2007.
© 2008 - | Over de site | Contacteer me
deze website
Spoorlijn73.be is ook hier te vinden: